UI چیست و اصول و مراحل طراحی آن به چه صورت است؟

در صفحات وب و اپلیکیشن ها و نرم افزارها عامل اصلی تعامل با کاربر رابط کاربری (UI) می‌باشد. بطور کلی هر چیزی که ما پس از ورود به صفحه ی وبسایت مشاهده می‌کنیم مربوط به طراحی رابط کاربری می‌باشد. اگر قصد کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه را دارید و به دنبال پاسخ سوال UI چیست هستید، در ادامه با ساتراپ همراه باشید.

اکثر محصولات طراحی شده توسط ما انسان ها برای استفاده خود انسان ها ساخته شده است. هنگامی که می‌خواهید وسیله ای را جا به جا کنید توسط دستگیره ی آن، کار به راحتی انجام می‌شود. بنابراین به چیزهایی که باعث استفاده از محصولات و به کارگیری آن ها می شود را رابط کاربری می‌گوییم.

امروزه رابط کاربری به کامپیوتر مرتبط تر می‌باشد و در واقع به فضایی که در آن تعاملاتی میان انسان ها و ماشین ها اتفاق بیفتد می‌گویند. پس در زمینه ی فناوری اطلاعات و محصول دیجیتالی نیز مواردی با UI ارتباط دارند.

 

رابط کاربری (UI) چیست؟

رابط کاربری یا UI که مخفف کلمه ی User Interface می‌باشد، ابزار تعاملی کاربر با صفحات وبسایت، نرم افزار، سیستم عامل، اپلیکیشن و …محسوب می‌شوند. در واقع مخاطب از طریق ui می‌تواند با سیستم های مختلف ارتباط برقرار کند. امروزه بهبود هر چه بیشتر رابط کاربری که در نهایت باعث رضایت کاربر می‌شود یکی از اصلی ترین مباحث IT می‌باشد.

 

رابط کاربری وبسایت

رابط کاربری نقش بسیار مهمی در جذب و حفظ مخاطب در یک وبسایت ایفا می‌کند به همین دلیل مبحث طراحی رابط کاربری بسیار مهم و قابل توجه است. بطور مثال اگر یک وبسایت که مطالب بسیار مفید و ارزشمندی در اختیار کاربر می‌گذارد طراحی رابط کاربری ضعیفی داشته باشد، نمی‌تواند مخاطبان خود را راضی نگه دارد و باعث بازگشت آنان به آن وبسایت نمی‌شود و خیلی زود با شکست روبرو می‌شود. بنابراین مهارت طراح UI در حفظ کاربر و موفق شدن یک وبسایت بسیار موثر است.

 

 

 

حسام هاشمی

سید حسام الدین هاشمی هستم، دکتری مهندسی برق مخابرات ، ده سال هست به صورت حرفه ای کار طراحی سایت میکنم، متخصص در وردپرس، جنگو، برنامه نویسی پاینون، پی اچ پی، رو کامل مسلط هستم.

0 کامنت

ارسال دیدگاه.

شماره تماس به صورت اختیاری است و صرفا جهت ارتباط بعدی با شما استفاده خواهد شد.*